HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Egy vámp/ír

A cukmafundárumról, fokhagymáról, koporsószegekről, ciripelésről, vércsoportokról, unalomról... arról,hogy mit ne tegyünk vagy ha már tesszük,akkor úgy, hogy ne jöjjenek rá...partokról és pártokról, képekről és lépekről, egy szóval... semmiről.

Friss topikok

  • Mekare: Áldásom rá..mármint a Watchmen duplázásra :D Hát nem kell a Rómát végigdarálni..mint én XD Mindenn... (2009.08.19. 21:40) Top 10 férfi sorozat karakter (szerintem)
  • Legisfalk: Nagy kár, hogy Wilfried Baasner már nem lehet köztünk. (2009.08.17. 19:27) Ich bin Guldenburg-fan
  • Mekare: @Legisfalk: Én is remélem :D érdekes libelális wahha (2009.08.15. 21:38) Te akarnád? Mert én igen.
  • Legisfalk: Na erre tényleg nem jöttem volna rá, nem ismerem a filmet, annyi tippem volt még, hogy talán a kép... (2009.08.09. 21:44) Leonidas rémálma
  • : @Joey95: Ja és Billy azt mondta hogy tarsd magad a blog "nyelvezetéhez".Ez nem főnökösködés vagy i... (2009.08.08. 21:56) Multiorgazmus :D

Linkblog

Watchmen

2009.07.18. 12:53 Mekare

Még a moziból hazaérve írtam ezt a Watchmen véleményezést anno. Gondoltam a blogomban a helye. A film előtt megnéztem a Motion comic-ot, azóta olvastam is. S ugye most már a rendezői változat is elérhető a GERINCTELENEK számára :D Amúgy eredetiben is meg KELL venni ezt a filmet, ahogy történt ez a 300-zal is :) (Ja és persze jöhet hozzá a Tales of the Black Freighter...Gerard Butler hangjával!)

 

Watchmen Pictures, Images and Photos

Bár Péntek 13-a van, mégsem voltam szerencsétlen. Ez eme különleges napokon eddig még sosem jött össze nekem. De ma épségben, időben eljutottam a Watchmenre. Amiért csak áldhatom a sorsot. Két embert vittem magammal, akik semmit sem tudtak a történetről. Nem olvasták a képregényt és még a Motion Comicot sem volt szerencséjük látni, mint nekem. Nem csak szeretetből akartam, hogy lássák, hanem mert kíváncsi voltam azoknak a véleményére, akiknek minden új lesz. Afféle tesztelésként, hiszen annyian húzták le a filmet hasonló ismeretek alapján. Nem, nem a film rossz. Az egyikük látta az előzetest a másik még azt sem. Tehát tesztelve volt mindhárom típus, ami e filmmel kapcsolatba hozható. Aki ismeri a sztorit,aki a trailert és, aki semmit és senkit. De mind imádjuk a filmet. Persze ennek is vannak fokozatai… hát én vagyok az, aki majd HD-ben még 100x rongyosra nézi Very Happy. Az elején nem olyan könnyen evickéltek át, de azért arra sem mondták, hogy rossz volna. Nem igazán a lassú történetmeséléshez vannak szokva. Én bálványoztam, pontosan tudtam mire számítsak. Teljes joggal állíthatom, ha nem láttam volna a Motion comics-ot, akkor is lenyűgöz a film mindenegyes percének, minden egyes képkockája. S itt jön, hogy akkor pedig én ezt rohadtul nem értem ám. Mi ez az ellenszenves fogadtatás? Meglepő módon (ahogy én látom) legtöbbször nem is a képregény rajongóitól. Mert az érthető lenne, ha rossz adaptációról lenne szó… de akkor sem ilyen negatív kritikákat érdemelne. Lehet, hogy engem ragadott már a kezdetektől olyannyira magával a Watchmen, hogy toleranciám is oda lett? Vagy teljesen magától értetődő, hogy nem tudom elviselni, ha csak úgy leszarozzák? Ez nem „csak” egy képregényfilm. ( Bár a műfaj nagy kedvelője vagyok, mind könyvben, mind filmen) Talán vétek is, hogy így reklámozzák, persze hisz abból készült, ez természetes. De ez sokakat megtéveszthet. Beugratja az átlagos, képregények világát maximum a Pókember filmekből ismerő, nézőt. S rászedi azt, aki mélyenszántó gondolatokkal, érzelmi sokkokkal szeret találkozni a moziban, de egy képregényfilmből ezt nem nézi ki (ami súlyos hiba). Erről nem maga a műfaj tehet, hanem ahogy tálalják számunkra, ahogy megismertetik velünk. Ha olyan lenne a népszerűségi indexe nálunk is, mint Amerikában nem lenne probléma. De eltekintve egy-két hazai honlaptól, meg nagyobb összejövetelektől, még mindig nem olyan hírhedt a dolog. S mit ismer a magyar, persze a legalapabbakat. Pókembert például, ami szórakoztató, de elég ennyi, „Nagyobb erő, nagyobb felelősséggel jár”? Nekem nem. Persze ez a legelterjedtebb, hisz mindenki könnyen magába fogadja… a Watchment nem? Ezek szerint. Mert a mai csoportos mozizásom példája, hogy nem kell ám erre a filmre felkészülni, csak befogadó képesnek lenni. De sokaknak úgy tűnik, nem sikerült. Na, engem ez elszomorít. Főleg, hogy hamarosan nekünk is éjfélt mutat az óra. A története aktuális volt/van/lesz. Ebből az egészből csak azt akarom kihozni, hogy aki csak úgy leszarozza, (mindenféle magyarázat nélkül) az gondolkodjon el saját kvalitásain. Mérgelődve pedig sajnálni a kidobott pénzt a mozijegyre, nem szabad. Mert akkor szedted volna le a nyavalyás képregényt fiacskám, vagy olvasol cseppet utána, google a barátod, szokták mondani.
SPOLER VESZÉLY!!!
Szerintem Zack Snyder nagyon jó munkát végzett. Nehéz volt elképzelni ezt az adaptálást. Na, nem képileg, az igen könnyű. Főleg a 300 után. Lehetett sejteni a rendező úr módszerét. A képregényhez való, mondjuk úgy kép és szöveghűség. Így kell ezt csinálni. De az volt számomra, és gondolom sokaknak még, a nagy rejtély, illetve aggodalom tárgya, hogy mégis mi marad benne és mi kerül lomtárba. Én magam be se merném vállalni, már csak a múltba révedések, időbeni csúszások miatt sem. Erre még itt van, hogy nem lennék képes könnyen kihagyni belőle dolgokat. De hát ez egy film. Muszáj. Így is két és fél óra, ami nekem csak úgy elröppent, de a mellettem ülő szőke picsának biztos, hogy kínzás volt. Mondjuk nagyrészt rohadt jól megoldotta ezeket a dolgokat. Annak is örültem, hogy a hájas pszihomókus felesége nem volt benne, felesleges plusz rész lett volna, valaminek a képregényben is maradni kell. Viszont (bár totálisan megértem a kihagyását) hiányoltam a képregény olvasó fiút. Na persze ott volt, ő is és az újságárus is, össze is ölelkeztek. De én igazság szerint nagyon bírtam azt, amit olvasott. Igaz jó időbe telt volna, míg azt is bemutatják, és sokaknak így is nehézkes a film, nem kell még a hullatutajos is bele, megértem. Általában nem nagyon kedvelem a lelassításokat, kivéve 300, de itt jó helyeken voltak. Tulajdonképp Snyder majdhogynem megcsinálta a Motion Comic-ot, csak nem mindenkinek egy pasi a hangja, és azért színészekkel, kihagyva pár részt . Amúgy, hogy Rorschach nem a tartalék maszkjáért ment, hanem a dokitól vette el, ez így még jobban is bejött, főleg ezzel a szöveggel, na most ő mit lát haha.
Az effektek egyszerűen elképesztőek voltak. Szóval, ha van film, ami már csak ezek miatt is megérdemli a high definition-t az a Watchmen. Már önmagában a kék Dr. Manhattan briliáns, de ott van pl Nigth Owl álma, a Mars, Jon balesete, felbukkanásai az intézetben, mint vérkeringés, Ozzy ajándéka New Yorknak, Rorschach maszkja véresen, Rorschach, mint folt a hóban. Fantörpikus, kötelező díjazni (bár én az egész filmet megsoroznám).
Zene. Na Snyder bácsi jól összehozta még ezen a téren is. A komponált muzsika is nagyszerű, illik a képbe. Nem tolakodik, segíti az atmoszférát. A válogatás meg, remek. Illő korhoz, hangulathoz és még, ha nem is szereted a filmet érdemes megszerezni. Persze már sok ismert sláger van rajta, de ezek így együtt, tökéletes választás. Nekem már a film előtt megvolt, nagyszerű volt felfedezni a film alatt, Snyder hova csempészte be őket.
A történet maga, van e rá méltó szó, zseniális. Nem elég, hogy napjainkban valami szörnyen aktuális, hisz mélyen és őszinte pesszimizmussal hiszek benne, hogy jön az újabb háború és végre sikerül elintéznünk magunkat. Vagy lehet elég egy félresikerült kísérlet és a Föld magába robban. Van benne minden gyermekkori traumák, megbocsájthatatlan bűnök, amiből mégis valami jó született és ezt amolyan szerelmi vallomásként tudatosítják bennünk, elkötelezettség, önfeláldozás, ne tagadd meg önmagad, hősnek kell lenned, mert hős vagy, igenis vannak csodák. Szomorú és egyben úgy gondolom igaz is, hogy az emberiség valóban csak akkor lenne képes békében élni, ha félniük kéne egy Istent, aki olyan kegyetlenül torol, mint ahogy Dr. Manhattan(ről hiszik). S ezt is csak akkor, ha tökéletesen biztosak benne, hogy figyel, és persze csakis egy nagy katasztrófa után. De ahogy Laurie is megállapítja a végén, semmi sem tart örökké. Lehet az Rorschach naplója miatt, vagy teljesen másért, az emberiség olyan-amilyen. Van olyan szuperhős, aki meg tudja menteni az emberiséget saját magától véglegesen? Ozzy a legokosabb ember a Földön, de mire gondolhatott Bár jó ötlet nem vitás, de naivitásnak tartom, ha valaki elhiszi, hogy ez az egész lehet végleges. Valóban ennyire pesszimista volnék, basszus? Én amúgy minden karaktert szeretek. Bár Dr. Manhattanbe vagyok totálisan belezúgva, mégiscsak Rorschach, akit a legjobban kedvelek, főleg a vége miatt is igen, de lehet amúgy is ő áll hozzám a legközelebb. Szerencse, hogy én nem vagyok olyan erős, mint ő. Laurie-t is meg tudom érteni, akármennyire is jó a statikus szex Very Happy azért én is behisztiznék, ha ennyire érezném Jon távolodását. Bár nem lehet valami könnyű ilyen hatalommal bírni, és bár még mindig rengeteg érzése volt, ez kívülre már nem így jött le. Jaj pedig a Marson a jelenet kettejük között, nagyon szép volt. Aztán ott van Dan, aki kilépett, és ezt azóta is, ha csak tudat alatt, de szörnyen bánta. Mint egy kis katica, aminek letépték a szárnyait. Katica… hát bagoly. Nem is csoda, hogy a kosztüm végül kihozta azon képességét, amit Laurie már epekedve szeretett volna megtapasztalni a saját bőrén. Hallelujah.
Valahol itt kéne rátérnem a színészekre? Itt. Mielőtt kitérnék, a főbb szereplőkre annyit megjegyeznék, hogy az apróbbakra is remekül castingoltak. Moloch, a feka pszihológus, az első Night Owl, az újságárus és a képregényt olvasó fiú szerintem nagyon betaláltak, de jó volt Nixon is, csak nem tudtam másra figyelni az orrán kívül.
Patrick Wilson: Nem szexi. Rá sose tudtam így gondolni. Erre az ürgére nem. De Dan sem az. Na mármint hétköznapi viseletben, mert mikor titokzatos maszk borítja arcát és a bagoly jelmezében huhog, az már az idegen jótevő harcos dolog miatt is vérpezsdítő. Na de nem is azt kell nézni, hogy fest. Elhittem neki, hogy ő Dan Dreiberg, a volt maszkos hős, aki látszólag oly könnyen feladta korábbi életét és, hogy egyáltalán nem is hiányolja, de szeme mást mutatott.. és az arckifejezése akarta azt a ruhát viselni, meg Laurie-t is.
Jackie Earle Halley: Rorschach él, nem csak egy rajzolt figura. Itt járkál a Földön és Jackie-nek hívják. Na, jó nem. Magatartásilag nem egyeznek, a való világban, de Halleyben már nem lehetünk biztosak. Ennyire hihetően, alaposan eljátszani ezt a figurát. Már a hangja önmagában megdöbbentő, állatkirály. De mikor nincs rajta a maszk. Azok az arckifejezések, főleg a végén. Meg, ahogy kinéz. De egyébként az annyira nem jóképű, hogy az már szexi tökéletes példája. De ha rajta van a maszk is, néhol pontosan látja, hmm, inkább mondjuk úgy érzi az ember, milyen képet vág.
Billy Crudup: Azt hittem nálam nem tudja űberelni már a Majdnem híres álzenekarának frontemberét, de igen. Megcsinálta. A nagy kékségnek emberi tekintetet adott, emberi kifejezéseket, amik csak úgy fényletek kifelé a hupikék törpike arcából. Most nem írom le mennyire szexi a köbön, de képzelhetitek, hogy oda vagyok érte meg vissza. Már a rajzolt Jontól bediliztem, de így jaj ez nagyon súlyos. A hang amit produkál, mármint az alap… olyan…isteni. Néhol rideg, fürkésző,tanulmányozó, néhol meg mintha benne lenne a világ összes szeretete, de az egész figura ilyen jaaaj
Malin Akerman: A svéd csaj. Persze legtöbbször az a dolga, hogy szép legyen, erőteljes, besértődött vagy könyörgő, de ott vannak azok a pillanatok, amikor rájön a származása titkaira stb. Nem ez a legnagyobb kihívása (remélem), itt azért nem neki volt a legnehezebb dolga, de szerintem, amit várni lehetett ettől a szereptől azt tökéletesen lehozta. Nagyon szép, és nem mondom, bátorságot követelő jeleneteket tud ám bevállalni, nem szégyenlős, de hát volt cickó a képregényben is.
Matthew Goode: Jaj őt imádom, bár szőkén el se tudtam volna képzelni. Az Imagine me and you-ban láttam először, vicces volt és sármos. Itt viszont szuper okos, roppant erős békeharcos összeesküvő, aki a kezébe vette a dolgokat. Remek volt Karnakban, ahogy elmesélt mindent, megértette mit miért tett, de az tetszett a legjobban, ahogy mondta, hogy látja az arcukat a fejében. Valóban olyan világéletemben egyedül voltam arcot vág máskor, vagy mintha fáraó volna.
Jeffrey Dean Morgan: A komédiás. Mintha rászabták volna a szerepet. Külsejében is, testalkata mintha erre lett volna kitalálva, arca, brummogó hangja. De az egész kisugárzása, legjobban mikor „hősködött”, de összetörten is remek tréfája volt egykori önmagának. Arcán látszott a brutalitás öröme, vagy éppen az őszinte megbánás.
Carla Gugino: Nem csak Malin Akerman féle szépségnek lenne jó lenni, de Guginonak is. Azt nem gondoltam volna, hogy ennyire meggyőző és szórakoztató lesz öregen Fiatalon természetesen tökéletes Sally Jupiter, de idősen is érvényesülnek bájos mimikái, átjön a ráncok közül kacér mivolta. Vagy épp emlékei felbukkanása a Komédiásról, mikor még nem tudhatjuk miért is nem utálja, de később visszatekintve anyai hálaként definiálható. Very Happy
Összesítve, mert már fák a csuklóm, a szemem, a vállam. Ez egy rohadt jó film. Nem ismerve miből adaptálták is kurva jó film, szóval úgy önmagában. Aki ezt nem ismeri fel, az buzi D Ha te is félsz, hogy kiderül buzi vagy, adj 5 csillagot a filmre… garantáltan a heteroság jelképe mától. (Figyelem, aki ezt magára veszi, az duplán buzi Very Happy)

6 komment

Címkék: képregény night comic book manhattan watchmen graphic spectre komédiás rorschach zack snyder owl silk őrzők novell ozymondias

A bejegyzés trackback címe:

https://egyvampir.blog.hu/api/trackback/id/tr641253003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szemendrey István 2009.07.19. 16:30:17

Hejj, tudsz írni nem mondom!:D Nekem 8szor elkoptak volna az ujjaim... inkább magyarázni szoktam ennyit.:P
Na, de jó írás volt, és full egyetértek! Azt pedig, hogy lehúzzák, azt ne a filmnek tudd be, hanem korunk társadalmának olyan a kultúrális ízlése, szintje, hogy a Győzike az, az istenkirály, ami meg érték, az meg a "Mi a szar volt ez?" Ennyi, ha a popcornt zabáló kis hülyegyerek nem érti a filmet, véletlenűl sem azt mondja, hogy ő a hülye, aki nem érti....hanem a film a szar!
Am tényleg jó írás volt!:)

Mekare 2009.07.19. 16:54:50

@Szemendrey István: köszi, hát igen amit a kommented végén említesz, azon mindig úgy elszomorodok. Tudom én,hogy nem a filmnek tudható be, ez a borzasztó benne. Rengetegszer jön fel a fórumon és nem csak a Watchmen-nel kapcsolatban,de más értékesebbekkel is, amiket vagy eleve meg sem értenek, vagy már a hosszúságuk is riasztó...esetleg,mint pont eme remekmű esetében..hogy kevés volt benne az akció -.- és, hogy sokat beszélnek..volt akit a meztelenkedés is sokkolt benne, ugye ha elolvasod a többi véleményt...de persze van,aki csak azt tudja írni,hogy szar a film és kész. Meg hogy vissza a jegy árát. Győzikét meg sajnos nem vetették le a Taigetoszról, jó spártai módjára. Snydert kezdem imádni...most eszembe jutott a 300 is...lehet annak is előkereshetném a véleményem xD az anno blog bejegyzés volt :)

Szemendrey István 2009.07.19. 17:09:46

@Mekare: Ezért Quentin Tarantino a példaképem. Értéket mutat be, de közbe úgy tálalja, hogy zabálja a nép! Ez egyfajta egyensúlykeresés, de ezt erre törekszem én is. Most még a kisfilmekkel, tapasztalódom, azt ha egyszer lesz lehetőségem valami komolyabbat összehozni, valamit amiben kifejezhetem az érzéseim, filozófiám, értékrendem, szal azt a sok hülyeséget ami a fejemben van, akkor az már úgy menjen, hogy kisujjbór rázom ki. Snyder is ilyen ember, csak ő adaptál. Leginkább Stanley Kubrick-hoz lehetne hasonlítani, ő is minden filmjét egy meglévő írás alapján csinálta.

Ha előkeresed, és felteszed, szivesen elolvasom:)

Mekare 2009.07.19. 17:19:15

Áh már valami aktuálisat kéne firkantanom :D de katalóguson ott van valahol a sűrűjében :DDD
Mind szeretem,akiket felsoroltál. Bár Tarantino bastardjaira annyira nem vagyok kíváncsi, félek nem veszem majd a poént, ha lesz :D
Kubricktől van,amit még pótolnom kell..pl a Barry Lyndont jó ideje akarom..
Hát kisfilmekkel is kell kezdeni, valamelyik nap elkezdtem nézegetni a tieid,de még nem láttam a teljes munkásságod..van sok
Én is rendező akartam lenni egy időben, most már beérem képregény rajzolóval az álmodozást xDDDD fanfilmet lenne jó csinálni :D

Szemendrey István 2009.07.19. 17:34:46

@Mekare: Basters lesz az, nem bastard!:D Meg jó lesz az, ne félj! Tarantino pl mondta, hogy ez igazából nem is egy 2. világháborús film, hanem egy spagettiwestern a 2. világháborúban:)
A Barry Lyndon nagyon jó! Bár picit lassú, de a torténetvezetés nagyon, hogy mondjam egyedi, és stílusos! Na meg a zene is!
Na, nekem egy filmben a legfontosabb a zene, attól lesz egy filmnek igazi hangulata!
A régebbi filmjeim nem olyan nagy számok, akkor még kezdetlegesen használtam mind a kamerát, mind a filmvágórogit. Most van egy hajvágós, meg egy macskás, szemmel gyilkolós filmem, azok jók:P
Meg 2 haverral meg 2 leányzval csináltam egy szürrealista, expresszionista, dadaista rövidfilmet, kb olyasmi mint az Andaluziai kutya, csak nem képekben mesél, hanem a karakterek dialógusaival. 15 perces lett, pont mint az előbb említett alkotás. Meg csináltunk egy Chaplin szerű, romantikus némafilmet, de ahoz még készül a zene. De majd fent lesznek blogomon, meg diákfilmszemlére küldjük.
Képregényeket én is csinálgattam, lévén, hogy grafika szakon vagyok, de idővel a filmezés jobban érdekelt:P

Szemendrey István 2009.07.19. 17:37:00

@Szemendrey István: Javítás: Basterds (túl gyorsan gépelek, és azt se nézem mit írok, az ó betű meg mindig beragad XD)
süti beállítások módosítása